mandag 7. mai 2012

Julian har noen rare ord og uttrykk..

Julian har sine ord på ting, og noen er jo bare så søte.
Kommer ikke på alle i farten, men kan jo skrive inn her etterhvert som jeg kommer på også.

Stinkse- Skal egentlig være stinke.
Jeg ble litt overrasket første gang han sa det, for jeg tror ikke det er et ord vi bruker særlig mye hjemme.Men ihvertfall en dag jeg hentet ham i i barnehagen og vi satte oss i bilen så sa han følgende: Det e godt du ikke glemte maten min i bilen mamma,for då stinkse det!

Beinår- "se mamma, kor lange beinår eg har", Julian ser skyggen sin på bakken og mener at han har veeeldig lange bein.

Kjiggla- "mamma,skaeg kjiggla deg?" spør Julian g begynner å kile meg på ryggen.

Lysflesk- Julian viser og forteller om de ulike delene på sykkelen sin. Da han kom til refleksen så bak på sykkelen så forteller han at detter er lysfleske... Vi lo godt av det :)

Stilte- Når Julian stilte seg opp trappene, ja da lister han seg (som vi andre ville sagt).

Vimmell- Når Julian snakker om vimmller da mener han vindmøller.

Det va du!- Hvis JUlian får vondt eller blir lei seg ig han mener det er min feil så iser han anklagende "det va du. Hvor jeg ofte sier, nei, det var du, så går det sånn fram og tilbake... Og det ender oftest med latter.

Lagd- Rett og slett når noe er lagt en plass. Eller hvis jeg ligger i sengen, så kan han komme å si, "Lagd du her?". EG lagd den bare der eg mamma. Den lagd jo der..  Osv...


Ingen kommentarer: