fredag 4. mai 2012

Min hjertestein

 Jeg pleier av og til å kalle Julian for min lille hjertestein.
Noen ganger klemmer han meg tilbake og sier at jeg er hjertesteinen hans, eller så kan han le og si at han ikke er noe hjertestein i det hele tatt.
I går kom han med en stein jeg hadde malt på, et hjerte, og sa så fornøyd.
"mamma, dette e ein hjertestein skikkelige, ser du at eg isje e ein hjertestein?"
Da måtte jeg le litt av både han og meg. For jeg vet jo godt at han ikke har skjønt hva jeg mener med at han er min hjertestein.
Jeg forklarte han det sånn at en hjertestein er en veldig spesiell person for deg, det er en person du er veldig,veldig,VELDIG glad. Og når du er så glad i en person, så kan du kjenne det i hjertet ditt,  personen har en plass i hjertet ditt.
Og hvorfor hjertestein? Fordi hvis vi skal tenke på en person i hjerte så er det litt vanskelig. En person er så stor og hjerte så lite at det ikke er plass, men en bitte liten stein har plass. Derfor kaller jeg slike personer for hjertesteiner. Og jeg har ihvertfall to hjerteseiner sa jeg, sart tre.
Når jeg var ferdig å fortelle, så Julian på meg og sa "mamma, du e min hjertestein du", så ga han meg en god klem. EN kan ikke annet enn å bli glad av sånnt :)


Den EKTE hjertesteinen til mamma til Julian og Robin:)

Ingen kommentarer: