fredag 22. juni 2012

Julian,en god storebror.

 Julian viste tidlig glede over at han skulle bli storebror.
Allerede når jeg delte nyheten med ham tidlig i desmber, satt smilet klistret på fjeset og spørsmålet kom fort! NÅR??
Til sommeren sa jeg den gang, lenge til, babyen må vokse og bli stor og sterk.

De siste ukene har vi hatt nedtelling til den dagen han skulle vær ferdig, i følge legen.
Men jeg fortalt Julian når denne dagen nærmet seg, at dette var bare den dagen han var helt helt ferdig, men at han fint kunne bli inni magen å kose seg noen dager til.

Han har vært veldig tålmodig han Julian, han har kost med magen,og snakket til babyen inn der.
Og stilt mange spørsmål underveis, som jeg har svart på så godt jeg kunne.

Når dagen babyen ville ut,endelig kom, var Julian full av forventning. Han ble satt av hos Bjørn. Og der gikk han og ventet på baby.
Så når baby Marco ble født rett rundt Julian sin leggetid, reiste Dagfinn kor tid etterpå for å hente Julian.
Sånn at han kunne se Marco, for ventetiden hadde vært lang.

Det var en stille gutt som kom inn døren på fødestuen (det store fine rommet som Julian kalte det) Men smilet satt like fint som den dagen jeg fortalte at han skulle bli storebror.
Han kom med forsiktige skritt bort til sengen, kikket litt før han bøyde seg ned og strøk Marco lett på hodet.
Dette gjorde han en stund før han spurte, heter babyen Marco?
Da jeg svarte ja, så sa han bare Åja.

 Aller første gang Julian holder lillebror.
 Dagen etter var han tøffere, og det første han spurte om da han kom inn døren, var om han kunne holde Marco, babyen vår.
Julian omtaler ham som Marco og babyen vår om hverandre. Den søte babyen vår.
Og han får ta del så mye han ønsker.
Han er en veldig god og flink storebror som virkelig trives som storebror.

 I dag fortalte han meg det at han trodde nok Marco var glad  ham.
For han var veldig glad i Marco ihvertfall.
Ingen tvil om at lillebror er akseptert.
Det to siste bildene har en veldig søt historie.
Legg merke til t Julian ser litt bekymret ut på begge to.
Han ser litt rart på meg,før han tar et godt tak rundt Marco og forteller meg..
"Mammaaa... Marco tåle isje så mye".
Jeg sitter helt inntil dem, og det går opp for meg at han tror jeg sitter på beina til Marco.
Og at jeg gjør ham vondt.
Flinke storebror Julian passer virkelig på lillebroren sin.

Ingen kommentarer: