mandag 25. juni 2012

Sankt Hansfeiring hos mormor


 Sankt Hansaften kom Marco og jeg hjem fra sykehuset, det var deilig!
Kvelden skulle vi være hos mamma, alle sammen, unntatt Tonje, Frøya og Loke.
Så vi var en god gjeng.
Vi spiste god middag og vi fikk servert vanvittig god hjemmelaget karamellpudding til dessert.
Hvor vi mer eller mindre hadde konkurranse om hvem som kunne ha mest krem på..Eller minst..
Robin lurte veldig på hvordan jeg alltid klarte å føde så søte babyer..Når jeg tenker meg om, var jo det et direkte kompliment til ham selv, hm,snedig.
 Julian ville veldig skjifte belie på  Marco, så det ble gjort, med litt hjelp, siden det faktisk ikke bare var tiss i den bleien, han ville plutselig ikke tørke det der gule der.
 Sånn kan lett en middag hos mor/svigermor se ut... Ikke så hytidelig, men latteren sitter løst,og det er jo bra :)
 Julian er blitt familiens hobbyfotograf, så han knipset en god del bilder. De aller fleste ble svært bra, som dette av Tante Evy og Marco, hvis vi kutter bort mormorens forskrekkede arm der på sidelinjen..
 Ikke et veldig vakkert bilde, også tatt av Julian.. Men historien bak bildet er at mamma og jeg får helt latterkrampa, for Julian står tett opptil oss og skal knipse bilde, men det bare blitser og blitser og blitser til vi tror vi skal få epilepsianfall nesten, situasjonen ble litt komisk.
 Julian lekte at pappaen var klatrestativ, og onkel Endre var rutsjebanen.Så det var opp og ned..
Pappen og onkelen ble sliten, Julian ble bare mer og mer vill.
 Her har Julian virkelig lagt sin elsk på onkelen, og slik fortsetter leken. Endre blir helt svett, Julian storkoser seg.
Da vi kom hjem og Julian skulle legge seg, la jeg Marco litt i sengen hans. Dagfinn skulle ta ham når han begynte å gråte, men det gikk lang tid.
De koste seg, ihvertfall Julian.
Etter en stund ropte Julian at Marco hadde spyttet i sengen hans, hehe, spyttet og spyttet :)
Han hadde bare fått litt mye melk, lille gutten.

Ingen kommentarer: