fredag 17. august 2012

Marco 2 måneder



I dag,17 august, er Marco 2 mndr.
Tiden går så fort.
Jeg ser det på bilder som ble tatt når han var helt ny, hvor mye han faktisk har vokst på den korte stunden.
2mndr, hva er det? For Marco er det et helt liv.

Han har jo på den tiden også utviklet seg, som babyer skal, han smiler og ler litt og han har funnet hendene sine.
Marco er en utrolig snill baby, og det er veldig lett for meg og tolke signalene på hva han vil.
Jeg vet ikke om det er fordi han er en ganske "enkel" baby, eller om jeg har såpass mye erfaring, kanskje en blanding av begge deler?
Marco gir ihvertfall tydelige signaler på hva han vil, sulten, sove, bæsje, kontakt, fred og ro, ny bleie.. Og vondt. Da tenker jeg på vondt i magen, siden det nok mest er det han har hatt, hvis han har gitt beskjed på vondt.

Når klokken er rundt 8 på kvelden så gir han beskjed at han er trøtt, så da legger jeg han ned i vuggen, på siden, med tutten og et pledd litt mot ansiktet, så går det kort tid før han sovner, og da sover han en god stund, våkner mellom kl23 og kl01 en gang.
Da vil han ha mat og ny bleie, ofte har han bæsjet da, har han ikke har det så gir jeg han mat, så bæsjer han.
Etter det sover han ca 2 timer i slengen, og vi står opp rundt kl8.

Slik soving har han på dagen også, jeg legger han ned på siden, så sovner han. Det er ganske deilig å slippe å holde på ham for at han skal sovne.
Det var en periode han helst ville på tur i vognen for å sove, men jeg tror det har mer med at det er såpass tett i vognen, så når jeg bare fant ut hvordan han ønsker å ligge, så går det greit uten vogn.

Vi var på helsestasjonen tidlig denne uken, og da jeg veide ham hadde han ikke spiste på 3 timer og hadde nettopp hatt en enorm bæsjebleie.
Han veide da 5225gram.
Jeg ga ham mat etter det og veide igjen, mest for å se hvor mye han fikk i seg.
Da veide han 5330.
Så han får ihvertfall i seg lit mat når han spiser.

Han vokser som han skal, utennom hodetomkretsen, den dobbel og trippelmåler de hver gang, for den er så liten.
Han var 36cm rundt hodet når han var født, nå er han 39,3cm, og det var han på 6ukerskontrollen også.



Ingen kommentarer: