fredag 12. juni 2015

Svaneinvasjon

Marco og jeg pakket med oss gammelt brød for igjen p gå å mate fuglene når Bobbo er på svømmekurset.
Vi ville mate endene, og kanskje noen svaner ved mosvannet.

Litt surt var det, litt regn, med det tåler vi.

Det gikk ikke lang tid før det åpenbarte seg en slette med masse fugler.
Det var ender med andunger, svaner, måker, spurver, sothøns og flere som ikke jeg vet navnet på.

Vi stod litt bortenfor å begynte å kaste litt brød, og vosj, var hele flokken rett ved oss.
Svanene var veldig innpåslitne, vi hadde hele 7 svaner over oss, og Marco satt der i vognen i øyehøyde med svanene og ante fred og ingen fare.
Jeg passet rett og slett på å mate den svanen som hveste høyest, så det gikk fint.
De var egentlig veldig greie, utennom en som beit meg i rompa, og en som prøvd eå ta bollen til Marco.

Men det må sies at det var massivt med fugler av alle slag, andunger i alle alle størrleser, veldig koselig.
Og heldigvis for at ingen av oss er redde for svaner!

Da vi gikk, var det en andemor som ikke helt ville inse at vi ikke hadde mer mat.
Hun fulgte etter oss som en lydig hund før vi stoppet opp etter en ca 50meter.
Da kom hun helt bort til vognen, kikket litt før hun flakset opp på mArco og nappet bollen rett ut av hendene på ham, hvorpå han satte i et høyt hyl av fornermælse og tårene stod i alle kante mens han ropte "andemor bare stjaaaal bollen min!!!"

Heldigvis hadde jeg en til, men Marco var fortsatt fornærmet og snakket om den frekke andemoren hele veien hjem.






Ingen kommentarer: