mandag 21. mars 2016

Jeg har fått meg en liten hjelper i huset

 Marco syns huslige gjørmål er kjekt. han er med å støvsuger og vaske gulv. Og han er med å hjelper til med middagslagingen og dekking av bordet.
Det samme kan ikke sies om storebrødrene, de har bare ikke interessen for det.
Jeg har prøvd å involvere Julian i matlaging, men han vil ikke.
Marco syns det er kjempekjekt, selv om julian prøver å fortelle ham at han tar feil for det er egentlig veldig kjedelig.

Det han hjelper til med nå når vi lager middag er å ta poteter og grønnsaker i vann når det skal kokes, og ha kjøtt oppi gryten, eller han får panere kjøttet hvis det skal det.
Så dekker han på bordet.

Sist han var med å lage mat så sa jeg at når han ble litt større så kunne han få skrelle poteter, hor han utbryter "jaaa skrella poteter, det e kjekt!", julian sitter og tegner og snur seg rundt og forklarer for lillebror sin at det trenger han ikke glede seg til for det er superkjedelig. Marco er ikke enig så det blir en liten muntlig krangel der.

Ellers så er Marco så flink til å støvsuge, og han kan plutselig komme å i "nei, nå tror eg at eg må støvsuga litt", så finner vi fram støvsugeren og ham er i gang.

Han vasket også gulvet for meg en dag, og da gikk han opp til Julian og ga beskjed at han ikke måtte komme ned enda, for han hadde vasket gulvet.
La måtte jeg flire litt, for det er jo akkurat det jeg gjør når jeg vasker gulvet, og jeg sa ikke at han skulle gjøre det.

Han er virkelig flink også.






Ingen kommentarer: