mandag 7. november 2016

Halloween 2016

Det ble igjen skikkelig Halloweenfeiring her i hus.
Mange er sterkt imot Halloween, inn med julebukk ut med knask eller knep.
Etter min mening, blir det å motsette seg forandring, livet er foranding, ikke en statisk tilstand.
Julebukk er, var koselig det, sikkert for eldre generasjoner, men unger i dag er ikke interessert i å gå julebukk. Ihvertfall ingen unger jeg kjenner, ingen unger i vårt nabolag, ingen unger i nabolag der jeg har bodd tidligere, knapt noen unger da jeg selv var liten.
Jeg selv mislikte sterkt å gå julebukk, tro jeg gjorde det to ganger, det var nok for meg.

Men uansett, hvorfor ikke ha begge deler, hvorfor må en plent ha den ene, men ikke den andre?
Er det så gale å ha en ekstra festlig dag i året?

Mange tenker på Halloween som kun en tigging etter godteri, men det er så mye mer.
Mange av de som har tatt til seg Halloweenfeirng, gjør det med sammenkomst og hygge, hvor barn (eller voksne) samles for å ha det gøy...Og litt skummelt, innenfor trygge rammer.
Hva er galt med det?
Vi trenger med slik hygge, ikke mindre.

Så vi feiret Hallowwen som vi har gjort de siste årene, med skummel mat, skummle unger og ja, knask eller knep, men det er bare en liten del av det.

Vi kote oss, små og store i skinnet fra stearinlys og skråling fra unger som kote seg.
I år som i fjor hadde vi 3 gresskar.
Det er litt som å lage pepperkakehus før jul, en spennende og hyggelig familieaktivitet, pappen var også med, i fjor var Robin med.





















Ingen kommentarer: